Monday, December 20, 2010

Wish List Linda ....

Salam everyone .... are u like me? Jenis kalo ada kehendak, mesti ditunaikan? Kalo ader mender aku nak, di kala tu gak rasa nak pi beli/buat/ambil? Or at least, kalo dah ader dlm pala mesti la kena 'jadi'..cuma soal lambat or cepat....
Dulu ada gaji sendiri, mmg suka ati kita la nak planning budget beli itu ini... but skarang, aku tak boleh ler suka ati hentam belanja x hingat donia.... nonetheless, kita bersyukor. Alhamdulillah, kan?

Now, skarang ni.. antara menda yg masih tak terselesai is :

1) Nak reupholster furniture .... dah lama aku nak tuko leather yg usang dicakar arwah kucing aku, Lady ... & yg masih idop but dibela mak aku, si Coco.... diconteng 2 ekor budak notty.... BUT, aku masih mencari tang mana nak buat? Tang mana murah tp workmanship eloks? Aku suka teak & wood furniture... pada aku lagi tahan dr IKEA punya sofa...

2) Nak beli property landed.... dah ader anak yg kian membesor ni, aku makin sedaq betapa bosan dudok atas kayangan ni... so, la ni harga property makin mahai.... giler aper umah lama teres kat area KD sampai 1 million lebih? Kalo ikot perasaan, aku suka mansion lama2 esp zaman kolonial kat Penang tu.... lagi satu, mansion sebelah ZOUK tu (but dah tak der, depa buat parking lot, siol kan?) There's just sumthing romantic & exciting about old houses... they're big & unique.... & kalo korang perasan... mana ada wall or ceiling crack? Sturdy giler the foundation! Hang tgk umah kita la ni.... jap jer dah ader hairline crack....

3) Nak rambot panjang.... korang percaya tak aku ni tak pernah simpan rambot panjang2.... setakat takat bahu jer... then mesti nak kerat.... tak tahan la.... rambot jenis curly ni payoh nak maintain... & aku mmg jenis tak reti dandan rambot.... so dr kecik, remaja sampai skarang... everyday is a bad hair day....

Ok la.... aku sebenarnyer, tak leh tido.... so kemas umah.... still tak leh tido.... so layan blogging la....

2 comments:

ManjaIxora said...

erk tpkan rumah2 zaman kolonial dulu mcm seremm skit.. huhuhu..

tp betul landed property skang mmg mahal siott.. gile betul diorang ltk harga.. haish..

Unknown said...

Ahahaha.... i suppose mmg ader ler unsur2 seremm tu lebih skit ler dr rumah baru bina ni.... heheh... esp. kuarters lama2 ni...
Betoi, harga melampau betoi...! Ada ka 1 tingkat kat Bukit Raja sampai nak 300K? gila ka??